Selecteer een pagina

Stichting Zo Mooi Mogelijk - NETWERK

Stichting Zo Mooi Mogelijk - AGENDA

6. Kerk

In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige geest Amen! We hebben een nieuw gebouw, maaar sjjjjt! Fluister zachtjes het ave maria met ons mee in de Kerk van Downtown. Met Huib en Jolein spreek ik over de kerk. Voor welke redenen komen we nog in de kerk? Hoe ging het verhaal van Jezus Christus ook alweer? Liep hij nou over water of wijn? En hoe zitten al die feestdagen pasen pinksteren hemelvaartsdag…? Een bijles was op zijn plaats.

Sociale Werkvoorziening

De sociale werkvoorziening, wat weten we daar nu echt van! Ik spreek met mijn moeder, een echte rot in het vak. Met 19 jaar liep ze binnen en nog elke dag gaat ze met plezier. Ze doen alles voor de doelgroep, ondanks beslissing en wetten van hoger hand. Luister mee met het verhaal van 40 jaar sociale werkvoorziening Westelijke Mijnstreek en laat je verbazen over wat er zo al gebeurt.

5. De kroeg

Alaaf, alaaf, alaaaaaf! En hiep hiep hoera, fijne sinterkerstenpaashaas, happy new year! We hebben een nieuw gebouw en wel de KROEG!
Net na de carnaval, maar midden in de wintersportweek. We kunnen er eigenlijk geen genoeg van krijgen, leuke feestjes, fijne muziek en misschien een alcoholische versnapering. Luister met ons mee en geniet van het feest!

Down The Road

In deze Behind the Scenes aflevering bespreken Thijs en Sanne het tv-programma “Down the Road”. In het programma gingen 7 jongeren met het syndroom van Down met elkaar en Gorden op een roadtrip vakantie door Nederland. Ze sluiten vriendschappen, overkomen hun angsten en doen nieuwe ervaringen op. We bespreken na wat allemaal gebeurt in de serie. Luister gezellig mee!

4. Supermarkt

Een nieuw gebouw in ons stadje Downtown heeft zich gevestigd. De supermarkt! Met Jolein en Huib praten we over de favoriete gangpaden in de supermarkt. Mandje of karretje? Contant betalen of pinnen? Met of zonder een lijstje gaan shoppen? Het gaat over snoep, tijdschriften, onderbroeken kopen. Wacht even, onderbroeken??? Nou luister maar snel mee!

Arbeid met een mogelijkheid

Met Richard spreek ik over de mogelijkheden tot werk en arbeid. Dagbesteding, vrijwilligerswerk en een echte grote mensen baan! Of misschien nog naar school?
Wat gebeurt er als je 18 word en welke kansen zijn er dan? Wie zorgt daarvoor? Waar moet je zijn?
Alles en meer hoor je in deze aflevering over dit onderwerp.

3. Museum

Een kunstzinnige plek is neergestreken in ons stadje Downtown. We hebben een echt museum!
Met Huib en Jolein spreken we vandaag dan ook over kunst en hun museum bezoeken. Welke musea zijn leuk en welke zijn echt saai en om bij in slaap te vallen? Zou je zelf kunstenaar willen zijn? Wat zou je dan maken? Hoe zou jouw expositie of museum dan heten? Maar de belangrijkste vraag is wel: hoe steel je een peperduur schilderij?! Nou daar weet Jolein wel op te antwoorden. Wil jij het geheim weten? Luister dan mee!

Ouderschap met mogelijkheden

In deze aflevering spreek ik met Anke. Zij is moeder van Fenna, een jeugdige met het syndroom van down én diabetes type 1. We bespreken de zwangerschap, geboorte en levensloop van Fenna en haar rol als ouder. Hoe hard word je van die bekende roze wolk gegooid wanneer je hoort dat je kindje het syndroom van down heeft? Wat doet het met je relatie? Wat betekent het voor je toekomst? Hoeveel moet je van jezelf geven? En wat zijn de vooruitzichten voor je kind wanneer je dat niet meer zou kunnen geven?
Een bijzonder mooi en vooral kwetsbaar gesprek over de eerlijkheid van het ouderschap voor een kind met mogelijkheden.

2. School

Hier staat  weer een heerlijke nieuwe podcast voor je klaar. Samen met Huib en Jolein bespreekt Sanne alles over de School in Downtown. Hoe ervaren zij speciaalonderwijs, zijn ze liever aan het werk? Wat was het leukste vak en welk vak was heeeul stom. Lieve juffen en gemene meesters. Schoolreisjes gymlessen en lunchhapjes! Luister mee!!

1. Thuis

Jolein en Huib

In deze eerste aflevering bespreken we het onderwerp: Thuis! We stellen Jolein en Huib aan je voor, laten je een beetje kennis maken met de manier van denken en vertellen. We bespreken woonsituaties en wat er allemaal voor nodig is om op jezelf te kunnen wonen. Plus, we bespreken hoe we onze billen zouden afvegen op een onbewoond eiland!

de start van Stichting Zo Mooi Mogelijk

Samen met Sanne en Thijs bespreken we het begin van Stichting Zo Mooi Mogelijk. We vertellen wie we zijn en wat we doen. Ook zullen we proberen te omschrijven wat de doelgroep voor ons betekent. Hoe zijn we gestart? En vooral waarom zijn we gestart? Wat is de visie en de missie die we hebben en hoe gaan we dat bewerkstelligen. Hebben we een idee waar we willen staan over 5 jaar en 10 jaar?

Contactformulier